L’IERMB ÉS ARA L’INSTITUT METRÒPOLI
A punt de celebrar els nostres primers quaranta anys d’història, iniciem una nova etapa, amb un canvi de marca corporativa: nou nom i identitat visual. Aquesta decisió, molt pensada de forma col·lectiva, ens permet adequar la nostra imatge, la forma en què projectem qui som i què fem, als objectius, estratègies i als nous reptes als quals fa front el nostre Institut avui.
L’Institut Metròpoli transmet, així ho creiem fermament, el nostre compromís amb l’entorn i la voluntat d’acompanyar polítiques públiques i pràctiques ciutadanes. Evidencia també, de forma inequívoca, que el nostre focus central d’estudi és la metròpoli i posa de relleu el nostre rigor i independència com a referent en la recerca urbana al nostre país. I tot plegat, mantenint el coneixement que la societat, el món acadèmic i l’administració pública té de nosaltres i la nostra identitat diferenciada, fent valdre la continuïtat amb la nostra trajectòria.
La imatge de l’Institut Metròpoli neix de l’IERMB i consta de dos elements identificatius. Un símbol dinàmic, que neix d’una trama metropolitana, i un logotip. El símbol neix a partir de l’antiga marca de l’IERMB on, a partir d’una modulació geomètrica, es genera una trama del territori. Aquest nou símbol també es converteix en una “M” de Metròpoli.
El que hem fet ha estat un camí llarg, en què hi ha participat tot l’equip de l’organització, que ha expressat aquesta necessitat d’actualització de la nostra identitat.
La nova marca que defineix l’Institut encaixa amb la nostra estratègia 2024-2027, una estratègia innovadora, orientada a generar i compartir coneixement de qualitat i socialment útil, que ajudi a la construcció del dret a la metròpoli. Una imatge que acompanya aquesta recerca que duem a terme i que té voluntat d’impacte en les polítiques públiques i d’abordatge dels reptes vinculats als canvis socioculturals, l’emergència climàtica, i les transformacions tecnològiques i econòmiques.
Un altre dels aspectes que recull aquesta nova etapa que iniciem és el creixement i la diversificació sostinguda pel que fa a l’activitat i a l’equip humà. Actualment, hi treballen 77 persones, de les quals 54 són investigadores, que duen a terme un procés de treball participatiu i interdisciplinari.
Notícies
L’AMB en xifres 2024. La metròpoli en 100 indicadors
La publicació mostra, un any més, els avenços en mobilitat sostenible, ocupació i altres àmbits clau de la metròpoli de Barcelona, proporcionant una eina essencial per afrontar els reptes futurs
Finalitza el concurs de Bingo d’Espècies del BioplatgesMet amb 42 observacions
La Gavià argentat de potes grogues (Larus michahellis) ha estat l’espècie més observada
S’inicia la segona onada del treball de camp de l’Enquesta de mobilitat en dia feiner (EMEF) 2024
Les entrevistes online i telefòniques d’aquesta segona onada començaran el dijous 26 de setembre
La privació material augmenta lleugerament entre les llars metropolitanes, malgrat la millora generalitzada dels ingressos
Són dades de les Estadístiques metropolitanes sobre condicions de vida
Contacte
L’Institut Metròpoli té la seva seu social al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Universitat Autònoma de Barcelona
Campus de Bellaterra
Plaça del Coneixement, edifici MRA, p. 2
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
tel.: 93 586 88 80
e-mail: info@institutmetropoli.cat
Horari d’atenció al públic: 8-15h
Formulari de contacte
Per una relació detallada de les vies d’accés a l’Institut Metròpoli, cliqueu aquí