L’IERMB ÉS ARA L’INSTITUT METRÒPOLI
A punt de celebrar els nostres primers quaranta anys d’història, iniciem una nova etapa, amb un canvi de marca corporativa: nou nom i identitat visual. Aquesta decisió, molt pensada de forma col·lectiva, ens permet adequar la nostra imatge, la forma en què projectem qui som i què fem, als objectius, estratègies i als nous reptes als quals fa front el nostre Institut avui.
L’Institut Metròpoli transmet, així ho creiem fermament, el nostre compromís amb l’entorn i la voluntat d’acompanyar polítiques públiques i pràctiques ciutadanes. Evidencia també, de forma inequívoca, que el nostre focus central d’estudi és la metròpoli i posa de relleu el nostre rigor i independència com a referent en la recerca urbana al nostre país. I tot plegat, mantenint el coneixement que la societat, el món acadèmic i l’administració pública té de nosaltres i la nostra identitat diferenciada, fent valdre la continuïtat amb la nostra trajectòria.
La imatge de l’Institut Metròpoli neix de l’IERMB i consta de dos elements identificatius. Un símbol dinàmic, que neix d’una trama metropolitana, i un logotip. El símbol neix a partir de l’antiga marca de l’IERMB on, a partir d’una modulació geomètrica, es genera una trama del territori. Aquest nou símbol també es converteix en una “M” de Metròpoli.
El que hem fet ha estat un camí llarg, en què hi ha participat tot l’equip de l’organització, que ha expressat aquesta necessitat d’actualització de la nostra identitat.
La nova marca que defineix l’Institut encaixa amb la nostra estratègia 2024-2027, una estratègia innovadora, orientada a generar i compartir coneixement de qualitat i socialment útil, que ajudi a la construcció del dret a la metròpoli. Una imatge que acompanya aquesta recerca que duem a terme i que té voluntat d’impacte en les polítiques públiques i d’abordatge dels reptes vinculats als canvis socioculturals, l’emergència climàtica, i les transformacions tecnològiques i econòmiques.
Un altre dels aspectes que recull aquesta nova etapa que iniciem és el creixement i la diversificació sostinguda pel que fa a l’activitat i a l’equip humà. Actualment, hi treballen 77 persones, de les quals 54 són investigadores, que duen a terme un procés de treball participatiu i interdisciplinari.
Notícies
El riu Llobregat rep 2,5 milions de visites anuals al seu pas per l’àrea metropolitana de Barcelona
És la principal conclusió de l’estudi encarregat per l’AMB a l’Institut Metròpoli, que reforça la importància del valor social d’aquest espai natural
El PIB creix un 3%, l’ocupació supera els nivells previs a la crisi i el turisme es recupera amb força a la metròpoli de Barcelona
Són dades de l’informe del Flaix Econòmic del 3r trimestre de 2024, elaborat per l’Institut Metròpoli per encàrrec de l’AMB
Celebrem els 40 Anys de compromís amb la Metròpoli
L’Institut Metròpoli commemora el seu 40è aniversari, marcant quatre dècades d’innovació, investigació i dedicació en la millora de les ciutats de l’àrea metropolitana de Barcelona
Actualitzem el nostre sistema d’indicadors d’habitatge
L’Observatori de l’Habitatge presenta dades essencials sobre el sector de l’habitatge a Catalunya
Contacte
L’Institut Metròpoli té la seva seu social al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Universitat Autònoma de Barcelona
Campus de Bellaterra
Plaça del Coneixement, edifici MRA, p. 2
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
tel.: 93 586 88 80
e-mail: info@institutmetropoli.cat
Horari d’atenció al públic: 8-15h
Formulari de contacte
Per una relació detallada de les vies d’accés a l’Institut Metròpoli, cliqueu aquí