L’IERMB ÉS ARA L’INSTITUT METRÒPOLI

A punt de celebrar els nostres primers quaranta anys d’història, iniciem una nova etapa, amb un canvi de marca corporativa: nou nom i identitat visual. Aquesta decisió, molt pensada de forma col·lectiva, ens permet adequar la nostra imatge, la forma en què projectem qui som i què fem, als objectius, estratègies i als nous reptes als quals fa front el nostre Institut avui.

L’Institut Metròpoli transmet, així ho creiem fermament, el nostre compromís amb l’entorn i la voluntat d’acompanyar polítiques públiques i pràctiques ciutadanes. Evidencia també, de forma inequívoca, que el nostre focus central d’estudi és la metròpoli i posa de relleu el nostre rigor i independència com a referent en la recerca urbana al nostre país. I tot plegat, mantenint el coneixement que la societat, el món acadèmic i l’administració pública té de nosaltres i la nostra identitat diferenciada, fent valdre la continuïtat amb la nostra trajectòria.

La imatge de l’Institut Metròpoli neix de l’IERMB i consta de dos elements identificatius. Un símbol dinàmic, que neix d’una trama metropolitana, i un logotip. El símbol neix a partir de l’antiga marca de l’IERMB on, a partir d’una modulació geomètrica, es genera una trama del territori. Aquest nou símbol també es converteix en una “M” de Metròpoli.

El que hem fet ha estat un camí llarg, en què hi ha participat tot l’equip de l’organització, que ha expressat aquesta necessitat d’actualització de la nostra identitat.


La nova marca que defineix l’Institut encaixa amb la nostra estratègia 2024-2027, una estratègia innovadora, orientada a generar i compartir coneixement de qualitat i socialment útil, que ajudi a la construcció del dret a la metròpoli. Una imatge que acompanya aquesta recerca que duem a terme i que té voluntat d’impacte en les polítiques públiques i d’abordatge dels reptes vinculats als canvis socioculturals, l’emergència climàtica, i les transformacions tecnològiques i econòmiques.

Un altre dels aspectes que recull aquesta nova etapa que iniciem és el creixement i la diversificació sostinguda pel que fa a l’activitat i a l’equip humà. Actualment, hi treballen 77 persones, de les quals 54 són investigadores, que duen a terme un procés de treball participatiu i interdisciplinari.

Notícies

La Taxa d’Activitat Emprenedora a Catalunya arriba al 8,6%, la més alta dels darrers 21 anys

Aquesta és la principal conclusió del darrer informe Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2024

EMEF mobilitat

El 61% de les persones residents a l’àrea de Barcelona es declaren usuàries habituals del transport públic, un milió més que l’any 2022

Són dades de l’Enquesta de mobilitat en dia feiner 2024 (EMEF), estadística oficial de la Generalitat de Catalunya, promoguda per l’ATM i realitzada per l’Institut Metròpoli

Pla de Barris

El Pla de Barris de Barcelona: reflexions i balanç de 8 anys d’intervenció

Què hem après després de vuit anys del Pla de Barris de Barcelona? El pròxim 2 de juliol, organitzem una jornada de debat per reflexionar i debatre sobre els aprenentatges acumulats d’un programa que s’ha consolidat com a un referent de les polítiques urbanes de transformació social.

El projecte Click-Kids presenta els resultats finals sobre la mobilitat infantil al barri de la Font d’en Fargues

El projecte Click-Kids, impulsat per l’Institut Metròpoli i la Universitat Autònoma de Barcelona, presenta els seus resultats finals després d’analitzar els desplaçaments a l’escola des de l’òptica dels infants, amb la participació de 141 infants de la Font d’en Fargues

Contacte

L’Institut Metròpoli té la seva seu social al campus de Bellaterra de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Universitat Autònoma de Barcelona
Campus de Bellaterra
Plaça del Coneixement, edifici MRA, p. 2
08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

tel.: 93 586 88 80
e-mail: info@institutmetropoli.cat

Horari d’atenció al públic: 8-15h

Formulari de contacte

Per una relació detallada de les vies d’accés a l’Institut Metròpoli, cliqueu aquí