Rècord d’afluència a les platges metropolitanes: gairebé 11 milions d’usuaris durant el 2022

L’ocupació ha augmentat al voltant d’un 23% respecte del 2018, malgrat la pèrdua d’amplada derivada de la regressió de sorra

24/04/2023

Les platges metropolitanes han acollit 10.845.677 de visitants el 2022 i han rebut un notable alt de puntuació, fet que les consolida com l’espai públic més visitat i més ben valorat de la metròpolis de Barcelona, segons l’enquesta d’ocupació i satisfacció de les platges, realitzada per l’Institut Metròpoli. Aquesta xifra suposa un increment del 23% respecte de l’anterior enquesta, realitzada el 2018.

Tots els municipis del litoral metropolità han incrementat la seva ocupació, excepte Sant Adrià de Besòs. El municipi més visitat ha estat Castelldefels, amb 1.670.804 usuaris, i juliol el mes de màxima afluència.Usuaris-Platges-AMB-22

Evolució de l’ocupació de les platges per municipisL’ocupació de les platges metropolitanes ha augmentat més d’un 20% malgrat la regressió de sorra, que ha implicat una reducció significativa d’espai en alguns punts.

Els usuaris puntuen amb un 7,76 la qualitat de les platges

Els usuaris valoren les platges metropolitanes amb un 7,76 sobre 10, la puntuació més alta de tota la sèrie històrica. La satisfacció, que és la ràtio entre la qualitat esperada i la qualitat percebuda multiplicada per 100, també va en augment: creix un 103 %. Aquesta dada indica que les persones valoren la qualitat de la platja un cop hi són per sobre de la qualitat que preveien abans d’anar-hi.

Qualitat-percebuda-Platges-AMB-22

Evolució de la qualitat esperada i la qualitat percebuda en el conjunt de l’AMB.

 

El municipi de Viladecans és el més ben valorat pels usuaris, amb un 8,08 sobre 10. Els aspectes més apreciats pels visitants són l’accés a les platges, el paisatge i l’entorn, la proximitat i la tranquil·litat.

 El 30% de les persones enquestades visiten la platja cada dos o tres dies

Aquesta ha estat la freqüència més escollida, fet que representa un augment de periodicitat de visita respecte a altres edicions de l’enquesta. D’altra banda, l’estada mitjana a la platja és de 3 hores 12 minuts, similar al 2018 (3 hores i 4 minuts). El motiu principal per anar a la platja és passar una estona tranquil·la, llegir, banyar-se i prendre el sol.

Freqüència-visita-temporada-Platges-AMB-22

Freqüència de visita segons temporada, 2022

Motiu-us-Platges-AMB-22

Principal motiu de visita a la platja en el conjunt de l’AMB, 2022

 

 

 

 

 

 

 

Aquests són els resultats de l’enquesta d’ocupació i satisfacció de les platges metropolitanes. El treball de camp de l’enquesta consta de més de 5.400 entrevistes presencials, realitzades durant 40 jornades entre els mesos de maig i setembre del 2022.

Totes les notícies